חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איפה קונים ליקוריץ?

בבואנו לבדוק איפה קונים ליקוריץ, נבחן קודם כל איזה תוסף המכיל ליקוריץ מתאים לנו, תוך התחשבות במצב הבריאותי ובהנחיות הטיפול שהתקבלו מהרופא המטפל.

 

ישנם מקרים בהם נטילת ליקוריץ הופכת ללא יעילה, בעקבות נטילת תרופות, ובמקרים מסוימים יש התנגשות בין הליקוריץ ובין התרופה. דוגמה לכך היא מדללי דם ממשפחת הפלאוויקס, אשר פעילותם משתבשת על ידי הליקוריץ, מה שעלול להיות מסוכן.

שאלות? רוצה לקנות? - השאר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם:

איזה ליקוריץ מתאים לי

בשוק ניתן למצוא מגוון רחב של תוספי תזונה המכילים ליקוריץ, במגוון רחב של מחירים אבל לא כולם מתאימים לכל בעיה.

 

למשל, יש קו של מוצרים המיועדים לשימוש רק במקרים של בעיות במערכת העיכול. אלו לא מתאימים לשימוש בבעיות במערכת הלב וכלי הדם מאחר וריכוז החומר הפעיל בהם נמוך מאוד, ובנוסף, עלולים להכיל מרכיבים טבעיים של שורש צמח הליקוריץ אשר גורמים לעליית לחץ הדם אצל מטופלים עם גורמי סיכון.

 

אז איך מחליטים? – נתחיל "מלמטה".

שורש ליקוריץ טבעי

תה שורש ליקוריץ

את שורש הליקוריץ במצבו הטבעי ניתן לחלוט במים רותחים ולשתות עם או בלי להמתיק. תה ליקוריץ יעיל כדי להרגיע את מערכת העיכול ומיועד לשתייה על ידי אנשים בריאים בלבד. שתייה מרובה של תה ליקוריץ עלולה להיות מסוכנת במקרים מסוימים. הנה דוגמה למקרה כזה, מקרה נוסף על סכנה בשתיית תה ליקוריץ, ועוד אחד שגרם לעליית לחץ דם בעקבות שתיית תה ליקוריץ.

 

ניתן לקנות שורש ליקוריץ בצורתו הטבעית בכל בית טבע, או למצוא תה ליקוריץ מוכן בשקיקים.

ממתק ליקוריץ (או ליקריש)

יש ממתקים שונים המכילים מיצוי של שורש הליקוריץ, ואשר מאופיינים בטעם ייחודי. הטעם הזה מגיע ממרכיב בשורש שנקרא חומצה גליצריזינית, או בקיצור, גליצריזין.

 

למרכיב זה עלולה להיות השפעה לא רצוייה על הגוף. הנה דוגמה למישהו שנפטר מאכילת ממתק ליקוריץ, ועוד אחד שנפטר לאחר 3 שבועות של אכילת ממתק ליקוריץ.

 

מרכיב הגליצריזין נמצא גם במרבית המקורות האחרים המכילים ליקוריץ, המפורטים בהמשך.

תוסף שורש ליקוריץ באבקה

ניתן למצוא ברחבי הרשת מקומות בהם ניתן להזמין אבקת שורש ליקוריץ אשר מיוצרת במזרח, בהודו בעיקר, ומספרים עליה שהיא טובה להכול. המלצה שלנו היא להיזהר מרכישה של אבקה כזו מאחר ואין עליה כל פיקוח של גורם מערבי ולא ניתן באמת לדעת מהם מרכיבי האבקה.

סירופ המכיל תמצית שורש ליקוריץ

גם במקרה של סירופ המבוסס על מיצוי משורש ליקוריץ, יש לבדוק היטב את מרכיבי הליקוריץ שנותרו בסירופ. יש להיזהר ולבדוק היטב מה מכיל הליקוריץ שאתם עומדים לקחת. ישנן עדויות על תופעות לוואי חמורות שנוצרו עקב נטילת ליקוריץ לא מפוקח, בנוסף לאלו שנזכרו למעלה בעניין התה. הנה מקרה של אדם שהגיע לפרפור פרוזדורים עקב נטילת סירופ שהופק משורש ליקוריץ. חשוב לציין שהגורם לכל התופעות הללו הוא מרכיב הגליצריזין שנמצא באופן טבעי בשורש הליקוריץ.

תוסף שורש ליקוריץ בכמוסות

ישנם בשוק מספר סוגים של כמוסות ליקוריץ, המיוצרות על ידי יצרנים שונים. ההבדל החשוב הוא המרכיבים הנמצאים בכמוסה.

ניתן להבחין בשלוש רמות שונות:

  1. כמוסה המכילה שורש ליקוריץ טחון, ללא כל סינון או ריכוז. אלו מיועדות בדרך כלל לסיוע בבעיות במערכת העיכול.
  2. כמוסה המכילה מיצוי שהוצא ממנו מרכיב הגליציריזין (glycyrrhizin), אותו מרכיב הגורם לעליית לחץ הדם. כמוסות אלו מכונות בשם DGL, המראה שמרכיב זה הוצא מהן. גם כמוסות אלו מיועדות לרוב למערכת העיכול.
  3. כמוסות DGL בעלות ריכוז מוגבר של גלברידין, נוגד חמצון אשר במחקרים נמצא כמעכב את חמצון הכולסטרול בדם עד 55%.

את הכמוסות משתי הרמות הראשונות ניתן למצוא בבתי טבע וברשתות הפארם, לקנייה מהמדף. את הרמה השלישית בדרך כלל לא ניתן למצוא על המדף מאחר ויש לבדוק היטב את התאמת הכמוסה למטופל.

למרות סימון DGL על הליקוריץ מהסוג השלישי, ישנם הבדלים בריכוזי הגלברדין והגליצריזין בין מוצרים השונים, וזאת בעקבות הבדלים בחומרי הגלם, אזורי הגידול של צמח הליקוריץ וכן בצורת המיצוי. על כן כדאי להעדיף כמוסות הנבדקות במעבדה ומציינות את כמות החומר הפעיל בכל כמוסה.

למה צריך לשאול שאלות?

לפני קניית ליקוריץ המיועד לסייע בנושאים הקשורים למערכת הלב וכלי הדם, כדאי להתייעץ בנוגע להתאמת התוסף למטופל. חשוב לבדוק אילו תרופות המטופל נוטל כדי למנוע התנגשות בין התרופה לתוסף הליקוריץ.

 

כדאי גם לברר את ההיסטוריה הרפואית ולדעת כמה זמן לקח למטופל להגיע למצב הנוכחי שלו. כך נוכל לדעת שנטילת תוסף הליקוריץ תשפיע בקצב מהיר יותר או פחות. בכל מקרה כדאי לדעת שהשפעת כמוסות שורש ליקוריץ על הבריאות היא בדרך כלל בטווח של מספר חודשים, עד שנה.

 

אז איפה קונים ליקוריץ? – בהתאם למטרת נטילת הכמוסות – בבית טבע או ברשתות הפארם, כשבריאים ורוצים רק לשתות תה ליקוריץ, או במקרה של בעיות במערכת העיכול.

 

במקרים של בעיות במערכת הלב וכלי הדם, טרשת עורקים, כולסטרול, נזקי סוכרת ודומיהם, כדאי להזמין דרך מוקד מסודר שיבדוק את התאמת התוסף.

המלצות מלקוחות מרוצים

הלקוחות שלנו משתפים עד כמה הם מרוצים ממוצרי הליקוריץ 123 שלנו. הם מספרים על השפעות חיוביות על בריאותם וחווית שימוש מעוררת השראה. לפרטים נוספים וקריאת המלצות מפי לקוחותינו, אנו מזמינים אתכם לבקר בעמוד העדויות שלנו. הצטרפו למאות הלקוחות המרוצים וחוו גם אתם את האיכות והיעילות של מוצרי ליקוריץ 123 המעולים.

 

ליקוריץ הניטל בתצורתו הטבעית מכיל גלציריזין הידוע כמעלה לחץ דם. כל האיסורים הנוגעים לשורש ליקוריץ טבעי אינם נוגעים לפורמולה שלנו, אשר מכילה רמה זניחה של גליצריזין כפי שניתן לראות בדוחות המעבדה המפורסמים עבור כל אצווה. עם זאת, אנחנו עדיין נמנעים מלהמליץ לנוטלי מדללי דם ממשפחת הפלוויקס מליטול את הפורמולה שלנו.

המינון המומלץ של ליקוריץ תלוי בריכוז החומר הפעיל גלברידין ובכמות הליקוריץ בכל כמוסה. מינון של 2 כמוסות מבטיח את מינון הגלברידין שהיה במחקר המקורי של פרופ' מיכאל אבירם. עם זאת, ברוב המקרים גם כמוסה אחת ביום מספקת כמות גלברידין נאותה, בהתאם לבדיקות המעבדה שנערכו על סדרת הייצור.

לנטילת שורש ליקוריץ טבעי עלולות להיות תופעות לוואי כגון עליה בלחץ הדם. בפורמולת ליקוריץ 123 רמת הגליצריזין, אותו חומר הגורם לעליית לחץ הדם, נמצא ברמה זניחה ולכן אין בנטילת הפורמולה שלנו כל תופעות לוואי.

את פורמולת ליקוריץ 123 מומלץ ליטול באופן קבוע, גם לאנשים בריאים, מגיל 35 ומעלה, לצורך מניעה, כדי להתמודד עם נזקי החמצון. 

כמו לכל תוספי התזונה, גם לתוספי ליקוריץ יש יצרנים רבים, כמו ליקוריץ המקורי או ליקוריץ פטנט, עם מחיר משתנה מיצרן ליצרן. כדאי לבדוק לעומק איזו חברה מספקת שקיפות לגבי תכולת המוצר, לרבות רמת הגלברידין והגלציריזין בכל כמוסה, עבור כל סדרת ייצור בנפרד, זאת ניתן לראות בבדיקות מעבדה, ואת כל שאר העובדות לפני שמחליטים.

לבריאות.

אז מה היה לנו?

שתפו עם חברים:

שאלות? רוצה לקנות?

השאר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם.

בינתיים תוכל לקבל ולקרוא את המדריך לבריאות הלב 

שנשלח לדוא"ל שתמסור!

פרטיותך חשובה לנו ופרטיך בטוחים איתנו
דירוג גולשים
5/5
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן