חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צמח הליקוריץ וסוכרת

מהי סוכרת?

סוכרת היא קבוצה של מחלות מטבוליות הנובעות מחוסר יכולת של הגוף לייצר או להגיב לאינסולין.


הסוג העיקרי של סוכרת, סוכרת סוג 2, מתפתח כאשר הגוף הופך עמיד לאינסולין או כאשר הלבלב אינו מייצר מספיק אינסולין. בסוג זה של סוכרת, התאים בגוף אינם יכולים לקבל מספיק גלוקוז, שהוא סוג של סוכר במחזור הדם שלנו.


סוכרת מסוג 1, הידועה גם כסוכרת נעורים, מתרחשת כאשר אין מספיק אינסולין המיוצר על ידי הלבלב. במקרה זה, זה יכול להיגרם מהפרעה אוטואימונית שהורסת תאי בטא בלבלב המייצרים אינסולין.

נזקים של סוכרת

נוירופתיה היא אחד הסיבוכים השכיחים ביותר של סוכרת. זה הנזק לעצבים המתרחש עקב ירידה בזרימת הדם. ישנם שמונה תסמינים של נוירופתיה סוכרתית כולל חוסר תחושה, עקצוץ, חולשת שרירים, תפקוד לקוי של שלפוחית השתן/מעיים, שיווי משקל/קואורדינציה לקויים, פגיעה בתחושה או שינויים בהליכה.


היפוגליקמיה היא אחד הסיבוכים השכיחים ביותר איתם מתמודדים חולי סוכרת. זה מתרחש כאשר רמות הגלוקוז בדם הופכות נמוכות מדי והמוח אינו מסוגל לקבל מספיק גלוקוז לתפקוד תקין.


מחלת כליות סוכרתית יכולה להתרחש כאשר חולים אינם מטופלים תרופתית מתאימה או שיש להם נטייה גנטית לפתח אותה.


בעיות זיכרון הן תופעת לוואי שכיחה של סוכרת. המצב מקשה על זכירת מידע חדש ומעקב אחר שיחות מורכבות. בעיות קוגניטיביות הן בעיה נפוצה נוספת הנגרמת על ידי סוכרת. הם עלולים להוביל לקשיים בריכוז, מיקוד, קבלת החלטות ותכנון.

מהו ליקוריץ?

ליקוריץ, המכונה בעברית "שוש קירח", הוא צמח מרפא אשר נעשה בו במקור שימוש בתורת הרפואה האלטרנטיבית, בדגש על הרפואה הסינית, מזה מאות רבות של שנים. במרוצת השנים, גם בישראל החלו לגלות את היתרונות אשר ליקוריץ עשוי לגלם בתוכו, על פי מחקרים על סוכרת ודיווחים של אנשים מכל רחבי העולם. אחת הסוגיות המשמעותיות ביותר שנבחנו בשנים האחרונות היא הקשר בין צמח הליקוריץ וסוכרת. אז האם הוא באמת מסייע להתמודד עם המגפה המשמעותית ביותר של המאה ה-21?

בסיס הקשר בין ליקוריץ לסוכרת

בעת בחירת הקשר בין צמח הליקוריץ לסוכרת, לא ניתן שלא להתייחס להיותו של הליקוריץ נוגד חמצון מהשורה הראשונה. כידוע, בקרב חולי הסוכרת קיים ריכוז גבוה של סוכר בדם, אשר מתפרק בתוך הגוף לכדי רדיקליים חופשיים, הכוללים בתוכם את אותו פוטנציאל חמצוני. מצב שבו קיים חוסר איזון בין הרדיקלים החופשיים לבין נוגדי החמצון (מספר הרדיקלים החופשיים גבוה באופן יחסי, מה שידוע בתור "עקה חמצונית") עלול להביא לחלק מהנזקים המזוהים עם הסוכרת כמכלול. כך, בין התרומות האפשריות של ליקוריץ, על בסיס הטיעון שהובא מעלה, אפשר למנות הקטנת הסיכון לפגיעה בראייה, בעיות במעיים, מחלות לב, בעיות במערכת העצבים ועוד.

 

מעבר להיותו של ליקוריץ נוגד חמצון, הוא תורם גם לאיזון הרכיבים החיוניים האחרים בגוף האדם. הצמח מביא, בין השאר, לאיזון רמת לחץ הדם בגוף, הפחתת רמת ה"כולסטרול הרע" (LDL), הפחתת הסבירות לסבול מטרשת עורקים ועוד. בכוחם של כל אלה להפוך את הגוף כולו לבריא יותר, ולכן גם לחזק יותר בהתמודדות עם מחלת הסוכרת.

פריחת צמח הליקוריץ
צמח הליקוריץ וסוכרת

לאחרונה נשאל פרופ' קרסו בתוכנית ברדיו 103 לגבי תוסף תזונה ליקוריץ, ותשובתו הייתה ברורה ביותר. הקשיבו >> https://bit.ly/karaso103b

שתפו עם חברים:

שאלות? רוצה לקנות?

השאר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם.

בינתיים תוכל לקבל ולקרוא את המדריך לבריאות הלב 

שנשלח לדוא"ל שתמסור!

פרטיותך חשובה לנו ופרטיך בטוחים איתנו
דירוג גולשים
5/5
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן