חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי עקה חמצונית

ברמת ההגדרה הבסיסית מאד, עקה חמצונית הוא מצב שבו קיים בגוף חוסר איזון בין הרדיקליים החופשיים לבין נוגדי החמצון, מה שמביא לכך שהגוף אינו יכול להתמודד בצורה ראויה עם כמותם של הרדיקלים. הנקודה המרכזית כאן היא שמצב זה מגלם בתוכו לא מעט סכנות, כאשר החשש העיקרי הוא גרימת נזק מצטבר לתאי הגוף, וזאת עקב העובדה שהרדיקלים עצמם נחשבים להרסניים. לכן, חוסר איזון בתאי הגוף עלול להביא לכך שתפקודם נפגע, או אפילו לכך שהם מתים.

הגורמים והסיכונים של העקה החמצונית

כדי להפוך את התמונה למעט מורכבת יותר, יש לציין כי חוסר האיזון בין נוגדי החמצון לרדיקלים החופשיים עלול להיגרם בעצמו ממספר גורמים עיקריים. זה מתחיל עם חשיפה ממושכת לרכלנים ולפתוגנים, פועל יוצא של עישון (פאסיבי ועל אחת כמה וכמה אקטיבי). גם זיהום אוויר כבד עלול להגדיל את הסבירות לגדול מהבעיה. גורמים אפשריים אחרים הנוגעים לאורח החיים של האדם הם תזונה שאינה מאוזנת או בריאה, לחצים ומתחים, עייפות וחוסר שינה, חרדות ואף פעילות גופנית מאסיבית שאינה מבוקרת דיה.

 

בהמשך לכך, חשוב להבין כי עקה חמצונית מהווה כר פורה ללא מעט מחלות. היא מגדילה, לעיתים בצורה ניכרת, את הסיכויים לחלות במחלות כרוניות, דוגמת סוכרת, טרשת עורקים, אלצהיימר, שבץ מוחי, פרקינסון או אפילו סרטן, על כל הסיכונים שבהן. בנוסף, היא עלולה להביא למצב של השמנת יתר, אשר גם היא נחשבת ללא בריאה, וכן להאצת תהליכי ההזדקנות של הגוף.

עקה חמצונית
מהי עקה חמצונית

החדשות הטובות: יש אפשרויות טיפול

עד לפני מספר שנים אבחון הבעיה שתוארה מעלה הייתה כמעט בלתי אפשרית, וזאת עקב המימדים המיקרוסקופיים שמדובר בהם כאן: אין לשכוח כי בחינת תא הנמצא בתוך הגוף, אינה דבר של מה בכך. זאת ועוד, זהו מצב ביולוגי הרבה יותר משהו רפואי. בשנים האחרונות נכנסו מספר שיטות אבחון לתוך התמונת המחקרית, דוגמת  מערכת FormPlus שאמורה לאפשר אבחון של הבעיה לפי טיפת דם. לא ברור האם טכנולוגיות מהסוג הזה ייקחו חלק בתמונה האבחונית של הבעיה ב"עולם האמיתי".

 

כיום, הרפואה המודרנית מעניקה פתרונות ראויים גם לאנשים הסובלים מהבעיה הלא פשוטה של עקה חמצונית: לרוב, הדבר יתבצע במטרה להתמודד עם ההיבטים של הבעיה או התסמינים הנגרמים ממנה. צורת טיפול עיקרית היא באמצעות נוגדי חמצון, אשר עשויים להימצא בתרופות מסוימות, אך גם במזונות העשירים בויטמינים (בעיקר C ו-E) ורכיבים חיוניים אחרים. יש לשים לב לכך שלכל אדם הטיפול המוענק עשוי להיות שונה, וזאת עקב העובדה שתסמיני המחלה והופעתם אצלו שונים בהכרח. כמובן שבהתאם לאבחנה שהובאה מעלה, שינוי לטובה של אורח החיים עשוי אף הוא לסייע להתמודדות עם המצב ואף להביא לך שכמותם של הרדיקלים החופשיים, לאחר פרק זמן מסוים, תחזור לנורמה המצופה.

שתפו עם חברים:

שאלות? רוצה לקנות?

השאר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם.

בינתיים תוכל לקבל ולקרוא את המדריך לבריאות הלב 

שנשלח לדוא"ל שתמסור!

פרטיותך חשובה לנו ופרטיך בטוחים איתנו
דירוג גולשים
5/5
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן