חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהם הסיבוכים העלולים להיגרם ממחלת הסוכרת?

את הסוכרת הגדירו כבר כמגפה המשמעותית ביותר של המאה ה-21, או לחילופין "הרוצח השקט" –  זאת על רקע העובדה שקשה עד מאד להבחין בהימצאותה עד אשר היא מביאה לנזקים חמורים לגוף. החדשות הרעות הן שהרשימה של סיבוכי מחלת הסוכרת נחשבת למגוונת בכל קנה מידה. המאמר הנוכחי יעשה לכם קצת סדר בבלאגן, תוך התייחסות לסיבוכים הנפוצים של המחלה.

הסיבוך המיידי: היפוגליקמיה

סוכרת מביאה לשורה ארוכה של סיבוכים, שעלולים לתת את אותותיהם שנים קדימה. אלא שחלק מהסיבוכים הם כמעט מיידיים. הדוגמא הנפוצה ביותר היא היפוגליקמיה, מצב של ירידה דרסטית ברמת הסוכר – לרוב עקב מהטיפולים התרופתיים שנועדו להתמודד עם הסוכרת, בשילוב עם גורמים אחרים (דילוג על ארוחות, למשל). היפוגליקמיה עלולה להביא לתסמינים דוגמת רעב, רעד, דפיקות לב מואצות, כאבי ראש, חרדות ועוד. בהיעדר טיפול, עלולים להיגרם גם שינויים בהתנהגות, תחושת בלבול, תוקפנות או איבוד הכרה.

 

גם המצב ההפוך, היפגרליקמיה, אפשרי ורצוי שייכלל ברשימה של סיבוכים של מחלת הסוכרת. הוא נגרם עקב חוסר התאמה של הטיפול התרופתי וכולל תסמינים דוגמת עייפות, תחושת צימאון, הטלת שתן דחופה, טשטוש ראייה ועוד.

סיבוכי מחלת הסוכרת
מהם הסיבוכים העלולים להיגרם ממחלת הסוכרת

סיבוכי מחלת הסוכרת המאוחרים

לצד היפוגליקמיה והיפרגליקמיה, כוללת הסוכרת סיבוכים מאוחרים: אלו הן בעיות הנגרמות מכך שרמת הסוכר בדם, לאורך זמן, היא גבוהה. סיבוכים אלה יופיעו לרוב כעשור לאחר הופעת המחלה, והם עלולים להשפיע לרעה על הגוף בדרכים מגוונות. פגיעה בעיניים, רטינופתיה, נפוצה: זה מתחיל עם הופעה של נקודות שחורות בשדה הראייה ועלול להביא למצב של עיוורון. סיבוך אפשרי אחר נוגע למצב השיניים והחניכיים, כאשר הסובלים מסוכרת עלולים לפתח בעיות שונות הנוגעות לתחום.

 

סוכרת, בהמשך לכך, מביאה לירידה הדרגתית בפעילות הכליות ("נפרופתיה סוכרתית"), עד למצב אפשרי של אי ספיקת כליות. גם מערכת העצבים אינה יוצאת מכלל סכנה, כאשר בתרחיש השכיח ביותר תיגרם פגיעה בעצבי הרגליים. התסמינים האפשריים של כך הם ירידה בתחושה, תחושת כאב, עקצוצים ועוד. יש לשים לב שכאשר נעשית פגיעה בעצבי הרגל או לחילופין בכלי דם שלה, מכנים את המצב "רגל סוכרתית".

 

סיבוכי מחלת הסוכרת עלולים להביא למחלות לב וכלי דם, אשר השכיחות שלהן בקרב אנשים הסובלים מסוכרת גבוהה פי כמה ביחס לאוכלוסיה. יש לשים לב שמחלות אלה עלולות להופיע אפילו אם התסמינים שלהן לא נותנים את אותותיהם. ברוב המקרים, כאשר סוכרת מביאה לתמותה, בצורה עקיפה, תהיה זו עקב מחלות לב או כלי דם.

שתפו עם חברים:

שאלות? רוצה לקנות?

השאר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם.

בינתיים תוכל לקבל ולקרוא את המדריך לבריאות הלב 

שנשלח לדוא"ל שתמסור!

פרטיותך חשובה לנו ופרטיך בטוחים איתנו
דירוג גולשים
5/5
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן