חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהם הגורמים ללחץ דם גבוה?

לחץ דם גבוה היא מחלה כרונית הנחשבת לאחת החמורות ביותר שיש בנמצא כיום. היא נחשבת למחלה הנפוצה ביותר, כאשר על פי ההערכות אחד מכל שלושה ישראלים סובל מכך. מה שחשוב לא פחות הוא שמצב זה מגלם בתוכו סיכונים בריאותיים חמורים, שעה שמדובר בגורם הסיכון העיקרי לחלות במחלות לב או כלי דם, ולכן גם לתמותה מהן. במצב הדברים הזה, ברור מדוע חייבים להכיר את הגורמים העלולים להביא לכך שלחץ הדם בגוף יהיה בכמות הגבוהה מהנורמה, כמו גם לפעול בדרכים שונות על מנת להקטין את הסיכוי להתפתחות המחלה.

 

הרגלי חיים שאינם בריאים

על מנת למנוע מיתר לחץ דם להתפתח, על האדם להקפיד על חיים בריאים ומאוזנים ככל האפשר. זה מתחיל עם התזונה שלו, כאשר מזונות שאינם מאוזנים, או לחילופין עתירים בשומן או במלח, עלולים להגדיל בצורה ניכרת את הסבירות לסבול מהמחלה. בהמשך לכך, אנשים הסובלים מהשמנת יתר נמצאים אף הם בקבוצת הסיכון (אפילו פי שישה ביחס ליתר האוכלוסייה), כמו גם אנשים אשר אינם מבצעים פעילות גופנית בכמות רצויה. המלצות הרופאים, בהקשר הזה, מדברות על פעילות בעצימות בינונית למשך כ-30 דקות חמישה ימים בשבוע ומעלה, או פעילות בעצימות גבוהה, למשך כ-20 דקות, כשלוש פעמים בשבוע.

 

אלכוהול, עישון וצריכת סמים פוגעים בגוף באלף ואחת דרכים, ולכן חשוב להימנע מהם בכל מקרה. טיעון מנצח נוסף כנגדם הוא שהם מגדילים את הסבירות לעלייה שאינו רצויה בלחץ הדם ולשורה ארוכה של סיבוכים עקב כך. מנגד, אורח החיים צריך להיות לא רק בריא, אלא גם רגוע: זאת על רקע העובדה שעלייה בלחץ הדם עלולה להיגרם אצל בני אדם הסובלים מלחצים באופן תדיר.

לחץ דם
מהם הגורמים ללחץ דם גבוה

נתונים גנטיים ודמוגרפיים

בלי קשר לאורח החיים בו נוקט האדם, יש משתנים שונים שעלולים להגדיל את הסבירות שיסבול מהמחלה הקשה של לחץ דם גבוה. זה מתחיל עם העובדה שהסבירות שגבר יחלה במחלה גבוהה יותר מאשר בנות המין היפה. הגיל עלול אף הוא להשפיע, כאשר הסיכויים לסבול מהבעיה גדלים ככל שהאדם מתבגר: על אף שזה לא מדע מדויק ואף נושא לגביו יש מחלוקת בקהילה הרפואית, אפשר לטעון בצורה כללית כי גורם הסיכון בקרב גברים הוא גיל של 55 ומעלה, בעוד שאלה נשים גיל 65 ומעלה.

 

מצב של יתר לחץ דם עלול להיגרם גם עקב מחלות אחרות אשר תוקפות את הגוף, דוגמת סוכרת, הופרליפידמיה או תסמונת מטבולית. ואגב, בדרכי התמודדות עם בעיות מסוימות יש פוטנציאל להגדלת לחץ הדם: בעיקר, שימוש למשך פרקי זמן ארוכים בתרופות (בעיקר ממשפחת ה-Nsaids), בסטרואידים או בגלולות למניעת הריון.

שתפו עם חברים:

שאלות? רוצה לקנות?

השאר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם.

בינתיים תוכל לקבל ולקרוא את המדריך לבריאות הלב 

שנשלח לדוא"ל שתמסור!

פרטיותך חשובה לנו ופרטיך בטוחים איתנו
דירוג גולשים
5/5
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן