חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההשלכות של זרימת דם לקויה וכיצד למנוע אותן

זרימת דם לקויה היא ירידה בכמות או בלחץ הנוזל הזורם דרך חלק בגוף, בדרך כלל ממערכת בלחץ נמוך יותר למערכת בלחץ גבוה יותר. חסימות בחלק מהעורקים והוורידים עלולות לגרום לזרימת דם לקויה. טיפולים כמו אולטרסאונד ועיסוי פועלים באמצעות מניפולציה ידנית של רקמות כדי לשפר את זרימת הדם.

עורק המדגים זרימה של תאי דם

הגורמים לזרימת דם לקויה הם רבים, וביניהם:


  • עישון
  • כולסטרול גבוה
  • לחץ דם גבוה
  • סיבוכים של מחלת הסוכרת
  • השמנת יתר
  • אורח חיים בישיבה
  • סוגים מסוימים של תרופות (למשל, אנטי-היסטמינים)

תסמינים של זרימת דם לקויה

זרימת דם לקויה יכולה להוביל לשורה ארוכה של תסמינים.

 

חלק מהנפוצים שבהם הם עייפות, חוסר תחושה בידיים וברגליים, ידיים ורגליים קרות, כאבי ראש, סחרחורת, קושי להתרכז או לזכור דברים.

 

אם יש לך את התסמינים האלה זה עשוי להיות סימן לכך שזרימת הדם בגופך אינה תקינה. זה הזמן לנקוט בפעולה.

השפעות של הפרעה בתפקוד האנדותל על הגוף

שכבת האנדותל בתוך כלי דםהאנדותל (הידוע גם בשם האנדותלין) הוא סוג של תאים המצפים את פני השטח הפנימיים של כלי הדם וכלי הלימפה ומגשרים בין תוכן כלי הדם עם סביבתו. הרקמה ממוקמת בכל מחזור הדם, מהלב ועד לנימים, ותפקידיה כוללים סינון נוזלים, למשל בכליות ובכלי הדם, העלאת נויטרופילים והעברת הורמונים.

 

תפקוד לקוי של האנדותל אומר שקשה לחומרי הזנה להיכנס לדם, וזה יכול להוביל לבעיות בריאותיות רבות ושונות.

 

רירית העורקים מורכבת מתאי אנדותל, שחשובים מאוד לוויסות לחץ הדם. כאשר הם אינם מתפקדים כראוי, עלולים לחוות לחץ דם גבוה, מחלות לב, טרשת עורקים, שבץ או אפילו סרטן.

מה גורם למחזור דם ירוד? התשובה עשויה להפתיע אותך!

זרימת דם לקויה עלולה להיות גורם מרכזי למצבים רפואיים חמורים.

 

עמידה, ישיבה ושינה בצורה לא נכונה, כולם יכולים להוביל לזרימת דם לקויה. ככל שאדם מבלה יותר שעות בעמדה שאינה מעודדת זרימת דם בריאה, כך גדל הסיכוי שיפתחו בעיות במחזור הדם.

 

אנשים עשויים לחשוב שהגורמים השכיחים ביותר לזרימת דם לקויה הם כולסטרול גבוה או זרימת דם מופחתת לידיים ולרגליים. במציאות, אלו רק גורמים תורמים קלים. אורח חיים בישיבה הוא הגורם המוביל לזרימת דם לקויה מכיוון שהוא מונע מזרימת דם טובה להתרחש בכלל!

הפעם ההיא שהרופא שלך רצה לבצע לך בדיקת אבחון PAD ...

מחלת עורקים היקפית, או PAD (Peripheral Artery Disease), היא מצב שבו העורקים ברגליים ובכפות הרגליים הופכים צרים ונוקשים עם הזמן. זה יכול לקרות כאשר מצבורי שומן מצטברים בדפנות העורקים הללו.

 

הרופא עשוי לרצות לבצע אבחון PAD אם יש לך תסמינים כמו כאבים ברגליים או חוסר תחושה בזמן הליכה. אבל חשוב לדעת שזו לא בדיקה נפוצה ושרופאים מציעים אותה רק כאשר הם לא חושבים שיש לך סיבות אחרות לתסמינים שלך.

מהם היתרונות של אספקת דם טובה?

מחזור הדם הוא התהליך שבו הדם עובר בגופנו. היתרונות של זרימת הדם כוללים שמירה על חום הגוף שלנו, אספקת חמצן וחומרי מזון לתאי הגוף, סילוק פסולת מטבולית ומניעת אנמיה (עייפות) או דלקת ריאות.


אספקת דם טובה חשובה כדי להבטיח שהתאים בגופנו מקבלים את כל אבות המזון הדרושים להם כדי לשרוד.


הלב מזרים דם לגופנו שם הוא מופץ על ידי עורקים קטנים, שהקטנים ביותר ביניהם נקראים נימי דם, המעבירים חומרים מזינים וגזים בין העורק לתאי הרקמה.


לסיכום: זרימת דם תקינה מאפשרת לחמצן ולחומרי הזנה להגיע לכל תאי הגוף ועל ידי כך לשמור על בריאותו.

שתפו עם חברים:

שאלות? רוצה לקנות?

השאר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם.

בינתיים תוכל לקבל ולקרוא את המדריך לבריאות הלב 

שנשלח לדוא"ל שתמסור!

פרטיותך חשובה לנו ופרטיך בטוחים איתנו
דירוג גולשים
5/5
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן